آخرین اخبار
کد مطلب: 79939
قاچاقچي جديد سلاح در منطقه کيست؟/ سعودي‌ها سلاح‌هاي توليد کدام کشور را به "داعش" مي‌رسانند؟+ تصاوير
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1580

به گزارش سلام لردگان، باوجود اينکه سعودي ها همواره در اظهارات خود  وانمود مي‌کنند مخالف اين گروه هستند و از پيوستن شهروندان کشورشان به صفوف "داعش" جلوگيري مي‌کند اما مدارک مستدلي وجود دارد که حمايت‌هاي پيدا و پنهان سعودي‌ها را از تروريست‌ها بويژه در عراق و سوريه تاييد مي‌کند.
 
اخيرا فايل‌هاي ويديوئي مختلفي منتشر شده است که نشان مي‌دهد بسياري از افراد داعش "با لهجه سعودي سخن مي‌گويند"، رسانه هاي سعودي نيز از داعش به نام "انقلابي"(!) ياد مي‌کنند و اشغال موصل را "انقلاب مردمي" توصيف مي‌کنند.
 
تحليلگران سياسي معتقدند که سعودي‌ها براي جلوگيري از ايجاد کانوني براي جذب تروريست‌هايي از داخل عربستان تلاش مي‌کند تا از تاثير محيط اجتماعي محافظه‌کارانه اين کشور که به سادگي به فراخوان‌هاي "جهاد" پاسخ مثبت مي‌دهد، بکاهد.
 
يک منبع مطلع، چند روز قبل اعلام کرد عربستان سعودي قصد دارد شبکه تلويزيوني اختصاصي براي تروريست هاي  "داعش" تاسيس کند. به همين منظور ،عربستان کارشناساني تلويزيوني را به "موصل" اعزام کرده است.
 
براساس اين گزارش، نيروهاي ويژه ارتش عراق، روزهاي گذشته  دستگاه‌هاي بي‎سيم و 12 دستگاه تلفن ماهواره‌اي "ثريا" متعلق به ارتش عربستان را نزديک قلعه "تلعفر" کشف و ضبط کردند.
 
در اوايل سال 2013، عربستان سعودي قاچاق اسلحه را  از طريق اردن در جنوب سوريه به نيروهاي وفادار به ارتش آزاد سوريه  آغاز کرد تسليحاتي  که از کرواسي خريداري شده بودند.
 
 در آن زمان، فيلم هاي ارسالي توسط مخالفان دولت سوريه نشان مي داد که تعداد بسياري از سلاح ها از جمله  "نارنجک انداز RBG-6"، "اسلحه  RPG-22" ، "اسلحه recoilless M60"، "راکت انداز RPG-22" ، "موشک انداز M79 Osa" از جنوب سوريه وارد اين کشور مي شوند.
 
در ماه مارس سال 2013، ويدئوي منتشر شد که ظاهرا نشان مي داد اغلب اين سلاح توسط گروهايي خارج از "ارتش آزاد سوريه" وارد مي شوند. از جمله اين گروه ها مي توان به گروه "احرار الشام" اشاره کرد. در حال حاضر اين سلاح ها حتي از اين فراتر رفته و در کل سوريه گسترش يافته است.
 
مجموعه اي از تصاويري که توسط يک حساب کاربري مورد استفاده "القاعده" که با گروه تروريستي موسوم به "دولت اسلامي عراق و شام" (داعش) در ارتباط است از پوشش عملياتي اين گروه در استان "الانبار" منتشر شده است نشان مي دهد که عناصر "داعش" از اين تسليحات در مقابله با سلاح هاي ساخت آمريکا که در اختيار ارتش عراق هستند استفاده مي کنند. 
 
در اين تصوير  يک سلاح "اوسا M79 "، نشان داده مي‌شود که در اختيار گروه موسوم به  "ارتش آزاد سوريه"  در آغاز سال 2013 قرار داده شده بود که در حال حاضر از آن براي حمله به وسايل نقليه زره پوش عراقي - که اکثرا ساخت آمريکا هستند- در داخل عراق استفاده مي‌شود.
 
 
تصويري که در ذيل مي‌بينيد يک سلاح "اوسا M79 "  است که مقايسه آن با آنچه در تصوير به دست آمده بالا از سلاح استفاده شده توسط تروريست‌هاي "داعش" در عراق نشان مي‌دهد که اين سلاح در اختيار تروريست‌هاي داعش نيز قرار گرفته است.
 
 
تصوير ديگر جديدي  که در ذيل مشاهده مي‌کنيد نيز يک تروريست داعشي را درحالي که يک سلاح "نارنجک‌انداز RBG-6 " ساخت "کرواسي" در دست دارد نشان مي‌دهد.  
 
 
اين سلاح ها که اخيرا  در منطقه ملتهب خاورميانه مورد استفاده قرار گرفته اند )جدا از آن که به گروه موسوم به ارتش سوريه آزاد عرضه شده است)،  به نظر مي رسد، به احتمال بسيار زياد اين سلاح ها همان سلاح‌هاي خريداري‌شده عربستان از کرواسي هستند که از طريق اردن به خاک سوريه و عراق قاچاق شده‌اند. 
 
 
 
 
در عين حال پرسش جدي هنگامي  مطرح مي‌شود  که وقتي صحبت از ارائه موشک‌هاي سطح به سطح و سطح به هوا  MANPADS   FN-6  ساخت چين به مخالفان در سوريه به ميان مي‌آيد پس سلاح‌هاي ساخت کرواسي که در دست تروريست‌هاي داعش است چگونه و از چه طريقي به دست آنها رسيده است؟ آنچه بديهي به نظر مي‌رسد اين نکته است که منبع تامين‌کننده سلاح براي تروريست‌هاي داعش متفاوت از منبع تامين‌کننده سلاح براي ارتش به اصطلاح آزاد سوريه است.
 
تصوير سلاح "نارنجک‌انداز RBG  در صفحه آژانس فروش سلاح کرواسي
 
اوايل اين هفته "نيويورک تايمز" در گزارشي به بررسي سلاح هاي جديدي که در سوريه استفاده شده اند پرداخته  مي نويسد: اکنون با توجه به تحقيقات به عمل آمده توسط گروههايي که تحقيق در زمينه تسليحات را برعهده دارند  مشخص شده است که اين تسليحات توسط "عربستان سعودي" از "کرواسي" خريداري و از طريق مرزهاي مشترک اين کشور با اردن به "سوريه"  قاچاق  شده است. 
 
"نيويورک تايمز" مي افزايد: ظاهرا قرار بوده گستره توزيع اين سلاح ها اساسا  در ميان گروه هاي مسلحي که تحت عنوان "ملي" و "سکولار" در حال نبرد با ارتش سوريه باشد ، در حالي که به نظر مي رسد کاربرد اين سلاح ها توسط ساير گروه هاي تروريستي در منطقه ، آمريکا و متحدان غربي و منطقه اي اين کشور را هراسان کرده است. 
 
براي ماه‌ها نشست‌هاي سرمايه‌گذارهاي غربي و منطقه اي که به منظور  مسلح کردن شورشيان برگزار ميشد متاثر از ترس ناشي از افتادن احتمالي اين تسليحات به دست گروهاي افراطي بود.
 
اما مقامات مي‌گويند تصميم به ارسال سلاح هاي بيشتر تحت تاثير  ترس غرب از مورد ديگريست آنهم واهمه غرب  در مورد نقش گروه هاي جهادي در مخالفت با هدف مورد نظر غرب است. اين گروه ها که به نظر ميرسد  به نحوي بهتر از بسياري رزمندگان ملي گرا تجهز شده اند   بالقوه  نفوذ بيشتري در ميان مخالفان دارند .
 
تصاوير ارسالي که در ادامه مشاهده خواهيد کرد توسط گروه هاي تروريستي موسوم به  "احرار الشام" ،که مجموعه اي از گروه هاي مختلف کوچکتر در شمال سوريه است و عمدتا در اطراف "ادلب" ، "حلب" و "حماه"  جايي که گروه  موسوم به "ارتش آزاد سوريه" هيچ کنترلي روي آن ندارد مستقر شده اند ، منتشر شده است.
 
تصاويري که نشان مي‌دهد که تسليحات ساخت کرواسي که قرار بوده به ارتش آزاد سوريه تحويل شود در حال حاضر به دست تروريسهاي گروه احرار الشام رسيده است.
 
نمونه‌هايي از دو قبضه سلاح ساخت کرواسي ارسال شده توسط عربستان سعودي براي تروريستها ، اولين تصوير مربوط به  سلاح نارجک انداز  RBG-6 40mm  است.
 
 
 
تصوير بعدي مربوط به موشک انداز اوسا M79 Osa ، و غلاف هاي راکت M79  است.
 
 
 
 
 
 
 
همانطور که "نيويورک تايمز" نيز در گزارش خود در رابطه با اين سلاح ها  به آن اشاره مي‌کند هيچ يک از آنها توسط مخالفان سوريه شامل نيروهاي ارتش به اصطلاح آزاد سوريه عليه ارتش ملي سوريه استفاده نشده است.
 
البته تجربه ثابت کرده اين گروه ها همواره بر حاميان خود طغيان کرده اند از اين رو بايد گفت اين گروه مدتي است حتي به کشورها و سازمان هاي حامي خود هم مي تازد.
بايد منتظر ماند و ديد شمشيري که از نيام عربستان بيرون آمده و عصاي دستش شده، چه زماني پهلويش را خواهد شکافت و بلاي جانش خواهد شد.
 منبع. باشگاه خبرنگاران

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس